RAWFOOD NIEUWS - INFO - WETENSWAARDIGHEDEN - EVENTS

Rawfood ontbijt

Bij het wakker worden na de nacht is het uren geleden dat men voor het laatst iets gegeten of gedronken had.
De hersenen moeten gevoed worden voor een goede concentratie en om informatie ook goed op te nemen.

Uiteraard heeft ook de rest van het lichaam weer dringend vocht (vooral vocht!) en voedsel nodig na al die uren van de avond en de nacht niks te hebben gehad.
Hoog tijd dus om nieuwe krachten op te doen voordat de dag echt gaat beginnen.

Het ontbijt zorgt echt voor een zeer belangrijk deel van de dagelijkse energie aanvoer.

Een heel belangrijk onderdeel van een gezonde voeding is water. Het lichaam heeft dagelijks minstens 1,5 liter vocht nodig.

De rust van het ontbijt vormt een bijzonder goed tegengewicht voor de stress van de rest van de dag.
Ontbijten bevordert een evenwichtige voeding over de gehele dag.
Wie niet goed wakker wordt, kan beter eerst even gaan douchen voor het aan tafel gaan.
Wie 's morgens altijd erg gehaast is, kan 's avonds de tafel al dekken.
Een gezond en smaakvol ontbijt vermindert de drang om te snoepen tussendoor.

rawfood-ontbijt

vruchten noten crčme

voor 3 a 4 glazen

flinke beker water
1 borrelglaasje  raw agave siroop (of meer als u t zoeter wilt)
1 mespuntje kaneel
1 afgestreken eetlepel geraspte gember
230 gram voor geweekte (1 nacht ongeveer) walnoten en/of amandelen
--
onbewerkte frambozen vers of uit de diepvries 300 gram
onbewerkte aardbeien vers of uit de diepvries 200 gram

Bereiding

Mix de geweekte noten, agavesiroop, gember, kaneel en het water tot een glad smeuďg mengsel.
Voeg 1 volle eetlepel frambozen toe en mix het geheel nog heel even. (deze eetlepel frambozen is alleen even om kleur te geven)
--
Was het fruit.
Schep nu afwisselend enkele schepjes notencreme en enkele schepjes fruit in de glazen. Dus om en om scheppen.
Gezond superfood ontbijtje!


Design by W3layouts