RAWFOOD NIEUWS - INFO - WETENSWAARDIGHEDEN - EVENTS

Wilt u afvallen? Eet noten!

Recent onderzoek aan de universiteit van Lousiana heeft aangetoond dat mensen die regelmatig noten eten zoals amandelen, cashewnoten en pistachenoten een lager lichaamsgewicht, BMI en een slankere taille hebben dan wie dat niet doet.

Het eten van noten verlaagt ook de kans op hart-en vaatziekten, diabetes type 2 en het metabool syndroom. Experts raden dan ook aan om dagelijks drie eetlepels noten te eten.

Onderzoekster Carol O'Neil aan de universiteit van Lousiana: "Een van de interessantste resultaten is dat wie veel noten opneemt, gemiddeld 2 kilo minder weegt, hun taille is ook 2 cm slanker."

De onderzoekers vergeleken ook hun risico op hartziekten, diabetes en het metabolisch syndroom. Soorten als amandel-, hazel, pecan- en walnoten werden in verband gebracht met een hoog niveau van goede cholesterol en een lager risico op chronische ziekten als hartaandoeningen. Ook kampen notenliefhebbers minder met overgewicht aan de buik, een hoge bloeddruk, een hoge bloedsuikerspiegel en een laag niveau van goede cholesterol.

Noten helpen op drie manieren om  gewichtsverlies te bereiken.
Ten eerste stillen ze honger, ze helpen om minder te eten.
Ten tweede blijkt uit onderzoek dat het eten van noten zorgt voor een hogere calorieën verbranding mensen in rust.
En ten derde noten leveren minder calorieën dan je denkt door de manier waarop het lichaam ze verteert

Tip 1:
Uiteraard spreekt het voor zich dat u het best ongebrande noten eet. En puur, dus niet met (suiker)laagjes er omheen.

Tip 2:
Walnootkoekjes

Tip 3:
Voeg aan (fruit)salade noten toe.

Tip 4:
Dessert met noten

Design by W3layouts