RAWFOOD NIEUWS - INFO - WETENSWAARDIGHEDEN - EVENTS

De açai-bes; supergezond superfruit

De açai-bes is één van de fruitsoorten die behoren tot het superfruit. De bessen zitten bomvol met gezonde voedingsmiddelen en inmiddels is ontdekt dat de açai-bes een uitkomst is voor mensen die willen afvallen.
 Lees meer •


5 porties groenten en fruit per dag geven aantrekkelijker uiterlijk

Vijf porties groenten en fruit per dag maken niet enkel gezond, maar bezorgen je ook een aantrekkelijk uiterlijk. Schotse wetenschappers suggereren dat een rozige huidkleur, te verkrijgen na het eten van veel groenten, je attractiever maken voor het andere geslacht.
 Lees meer •


Lychee-extract vermindert vet en verbetert de gezondheid

Een extract van lychees kan het abdominaal vet bij mensen met het metabool syndroom verminderen, en leiden tot verbeteringen in de hele gezondheid, zegt een nieuwe studie uit Japan.
 Lees meer •


Vitamine C: welke vrucht bevat het meeste?
Koken desastreus voor vitamine C

Camu-Camu is de vrucht die wereldwijd het meest vitamine C bevat. Met in de top van de wereldranglijst de inheemse rozenbottel  en duindoorn vruchten. Maar eet ze alstublieft niet in de vorm van jam, want bij het koken is het merendeel van de vitamine C vernietigd.     Lees meer •


'Druivenpitten beschermen het lichaam tegen kwalen'

Druiven - en dan vooral rode, biologisch geteelde druiven - zijn echte gezondheidsbommetjes. Het vruchtvlees en vooral de druivenvelletjes en pitten bevatten krachtige werkstoffen - anti-oxidanten - die goed zijn voor huid, hart en bloedvaten.
 Lees meer •


Artisjokken goed voor de spijsvertering


Artisjokken staan bekend als een smakelijke delicatesse, maar mensen met spijsverteringsproblemen weten de artisjokken ook te waarderen vanwege het verlichten van de gastro-intestinale problemen
 Lees meer •


Açaibes goed voor het hart en kan kanker voorkomen

De Açaibes is goed voor de gezondheid: helpt tegen een te hoge bloeddruk, hartkwalen, een te hoog cholesterol en kan zelfs bepaalde vormen van kanker voorkomen.
 Lees meer •


Poeder van gevriesdroogde aardbei verlaagt cholesterol

Consumptie van gevriesdroogde aardbeienpoeder verlaagt het cholesterolgehalte.
 Lees meer •


'Acrylamide in gebakken voedsel veroorzaakt kanker'

De gezondheidsdienst van Canada heeft acrylamide (een substantie die in patat en chips wordt gevonden) toegevoegd aan de lijst van giftige substanties.
 Lees meer •


Pecannoten goed voor het hart

Dagelijks een handje pecannoten zou het risico op hart- en vaatziekten kunnen verminderen. Dit komt waarschijnlijk door de grote hoeveelheid vitamine E in deze noten. Vitamine E beschermt tegen oxidatie van vetten. Vooral de oxidatie van LDL (slecht) cholesterol is van belang bij hart- en vaatziekten.
 Lees meer •


Gezonder eten met diepvriesgroenten

Diepgevroren groenten en fruit zijn net zo voedzaam en vaak nog gezonder dan de verse varianten, zo blijkt uit een nieuwe Britse studie. Onderzoekers aan de Sheffield Hallam University maken komaf met de vooroordelen over diepgevroren groenten.
 Lees meer •


"Broccoli en bloemkool voorkomen hartziektes"

Recent Brits onderzoek heeft aangetoond dat het eten van broccoli en bloemkool, de kans op het dichtslibben van de slagaders, en dus ook hartziektes, beperkt.
 Lees meer •


800-jarige Pendragon-appel is gezondste appel

Onderzoekers beweren dat de Pendragon-appel die al sinds de 12de eeuw bestaat, de gezondste appel is die er bestaat. Het bevat veel meer plantaardige chemische stoffen die goed zijn voor de gezondheid, het vermindert o.a. ontstekingen en verlaagd het bloedsuikergehalte.
 Lees meer •


Blauwe bessen: supergezond

De blauwe bessen hebben een gunstige invloed op de bloedsomloop, op hart en bloedvaten. Ze werken bloedzuiverend en helpen bij het verlagen van het cholesterolgehalte. Bovendien dragen ze bij aan een goede spijsvertering, hebben een positieve invloed op lever en galblaas en bevorderen een goede darmwerking.
 Lees meer •


Appels nog gezonder dan gedacht

Wetenschappers analyseerden de eigenschappen van appels, perziken en nectarines. Zo ontdekten ze dat deze fruitsoorten vijf keer zoveel polyfenolen bevatten dan eerder was vastgesteld.
 Lees meer •


MEER BERICHTEN:

<< Vorige<< 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 >>Volgende >>

Design by W3layouts