RAWFOOD NIEUWS - INFO - WETENSWAARDIGHEDEN - EVENTS

Wekker die op fruit loopt
Fris en fruitig wakker worden met deze "fruit-wekker"!
 Lees meer •


Wortels verlagen risico op hart- en vaatziekten
De consumptie van wortelen en bladgroenten, waarin bθta-caroteen voorkomt, verlaagt het risico op hart- en vaatziekten. Dat blijkt uit onderzoek aan Wageningen Universiteit.  Lees meer •


Mangosteen: Queen of Fruits
De Mangosteen is een bijzondere vrucht. Onlangs introduceerde Frieda's de tropische vrucht in de Verenigde Staten. Kenners zijn van mening dat de Mangosteen de meest smaakvolle en sappige vrucht onder de exoten is. Lees meer •


Broccoli en kool beschermen mogelijk tegen huidkanker
Broccoli en kool bevatten waardevolle stoffen die de groei van huidkankercellen afremmen. Dat melden de onderzoekers van de Penn State University in Pennsylvania.  Lees meer •


Aardbeien: ontstekingsremmend en bloeddrukverlagend
Aardbeien bevatten oa: foliumzuur, kalium, mangaan en verschillende looizuren. Ze werken oa ontstekingsremmend en ontgiften de darmen.   
 Lees meer •


Sinaasappelsap niet altijd 'raw'...
'Waarom verschilt 'vers geperst ongeconcentreerd' sinaasappelsap uit de supermarkt zo hard van het sinaasappelsap dat u thuis zelf perst? Als u zelf geperst sap een tijdje laat staan, is er bezinksel op de bodem en een waterige substantie bovenaan. De smaak is ook heel anders. Is er met dat sap toch iets gebeurd dat niet op het etiket staat?', Lees meer •


Kiwi: supergezond, goed tegen chronische ziekten
De kiwi; waarom zijn ze zo supergezond, wat zit er allemaal in en tegen wat beschermen ze ons allemaal?  Lees meer •


Zwarte bessen: voedsel voor de hersenen
Wetenschappelijk onderzoek wijst inmiddels uit, dat met een veelzijdig, fenolrijk dieet het risico op dementie kan worden verminderd. De regelmatige consumptie van voedingsmiddelen met neuroprotectieve werking kan het lijden een beetje meer draaglijk maken.
Een van deze beschermende voedingsmiddelen is de zwarte bes.  Lees meer •


Met appels ziektes genezen en voorkomen
Regelmatig appels eten heeft een gunstig effect op aderverkalking en ouderdomsverschijnselen, kan eczeem genezen en spannings-  en vermoeidheidsverschijnselen tegen gaan. Ze bevatten weinig calorieën, maar belangrijke koolhydraten, cellulose en pectine, en mineralen zoals kali en ijzer. Bij diarree is een geraspte appel een probaat gebleken middel om weer tot een normale stoelgang te komen. Lees meer •


Schadelijke stoffen bij voedselbereiding
Bij voedselbereiding zoals bakken, braden, grillen, roken, frituren en roerbakken ontstaan schadelijke stoffen, zoals vrije radicalen, polycyclische aromatische koolwaterstoffen (PAK’s), acroleοne en acrylamide.  Lees meer •


Minder maagkanker met meer groenten
Groenten, en dan met name groene bladgroenten en wortelgroenten, beschermen bij regelmatig gebruik wellicht tegen het ontstaan van maagkanker.
Dit blijkt uit een omvangrijk Zweeds onderzoek.  Lees meer •


Champignons het middel tegen overgewicht
Het Mushroom Bureau is begin van dit jaar gestart met een campagne om gewicht te verliezen door middel van een champignondieet, waarbij je 6 kilo in 5 weken kwijt kunt raken. Lees meer •


Sla in zakjes snel opeten
Het is aan te raden voorverpakte sla binnen één tot twee dagen na aankoop op te eten.
Op de uiterste houdbaarheidsdatum is het met de kwaliteit een stuk slechter gesteld gesteld, zo blijkt uit onderzoek van de Nederlandse Consumentenbond.  Lees meer •


Helft Nederlanders bereid meer wortels te eten voor beter zicht
Bijna de helft van de Nederlanders is bereid dagelijks meer dan twee wortels te eten, als dit in het belang van de gezondheid van hun ogen is. Lees meer •


Werkt sla kalmerend en slaapverwekkend?
De gekweekte soorten sla bevatten – zij het in wat mindere mate dan de wilde soorten – in hun melksap het lactucarium. Deze stof zou een zwak pijnstillende, kalmerende en enigszins slaapverwekkende werking hebben. Lees meer •


MEER BERICHTEN:

<< Vorige<< 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 >>Volgende >>

Design by W3layouts