RAWFOOD NIEUWS - INFO - WETENSWAARDIGHEDEN - EVENTS

Minder rimpels door rood fruit

Rood fruit blijkt meer dan alleen lekker en gezond: Bessen, frambozen en aardbeien zouden je ook mooier maken. Recent onderzoek wijst namelijk uit dat de vruchten erg goed zijn voor de huid.
Lees meer


Bananen voor energie, gezondheid en geluksgevoel!
Voor wie snel en veel energie nodig heeft, kunnen bananen met hun voorraad natuurlijke suikers (sucrose, glucose en fructose) een energieboost geven, ideaal bij zware fysieke arbeid of lange sportactiviteiten. Bovendien bevatten bananen o.a. vitamine C en Serotonine, het gelukshormoon! Lees meer


Mexicaanse griep weren door veel groente en fruit

Met voeding kun je ervoor zorgen dat je minder vatbaar bent voor de Mexicaanse griep. Want met de juiste voeding versterk je je weerstand tegen ziekteverwekkers.
Lees meer


Kiwi's verlagen de bloeddruk

Patiënten met een hoge bloeddruk krijgen in Noorwegen drie kiwi's per dag voorgeschreven. Noorse onderzoekers ontdekten dat er een verband bestaat tussen kiwi's en een lage bloeddruk.
Lees meer


Wespen diervriendelijk verjagen

Diervriendelijk wespen verjagen tip van Marcel aan rawfood-nederland.nl
Lees meer


Rode bieten: goed voor het hart, bloedvaten en tegen kanker en stress
De goede eigenschappen van de rode bieten zouden toe te schrijven zijn aan het hoge gehalte nitraten in het sap. Die nitraten zouden de bloedvaten verwijden, waardoor de toevoer van zuurstof naar de spieren zou verbeteren. Het rode pigment betacyanin zou bovendien anti-kankereigenschappen bezitten. Lees meer


IJzer; goed om te weten en om te eten

IJzer is een onderdeel van de rode bloedlichaampjes en de spieren en helpt bij het vervoer van zuurstof door het lichaam. Bloedarmoede wordt meestal in verband gebracht met ijzertekort.
Lees meer


Broccoli is (nog) gezonder in combinatie met tomaten

Broccoli wordt gelauwerd als een supergroente.
Maar als je deze groente samen met tomaten eet nemen de gezondheidsvoordelen massaal toe.
Lees meer


'Aardbeien vertragen cognitieve aftakeling'

Ouderen die minimaal een keer per maand aardbeien eten, gaan cognitief minder snel achteruit dan leeftijdgenoten die de vruchten niet eten. Bij vrouwen die veel aardbeien eten, is het verschil nog veel groter.
Lees meer


Top 10 goede redenen om (meer) groente en fruit te eten

Het Amerikaanse Instituut voor kankeronderzoek heeft een Top 10 opgesteld met goede redenen om groente en fruit te eten.
Lees meer


Rozijnen; gezond en lekker maar let op de calorieën

Rozijnen, of gedroogde druiven, zijn een gezond tussendoortje... op voorwaarde dat je ze met mate eet. Rozijnen bevatten immers niet alleen de goede eigenschappen van druiven, maar ook veel suikers en calorieën.
Lees meer


Rawfood chefkok in het Witte Huis?

Er staat sinds kort een petitie op internet om president bij Obama een rawfood chefkok in het Witte Huis te krijgen.Lees meer


Groenten en fruit kunnen blindheidsproces afremmen

Ons gezichtsvermogen neemt af naarmate we ouder worden, maar groenten en fruit kunnen dat proces afremmen. Noord-Ierse en Ierse wetenschappers stellen in de Sunday Telegraph dat groenten en fruit veel antioxidanten bevatten voorkomen dat een eerste fase van de kwaal overgaat in een veel ernstiger vorm van blindheid.Lees meer


Zin in iets anders? Eet eens cactus!
Zin in iets anders? Eet eens cactus! De nopales is een eetbare cactus-soort en vormt een evenwichtige toevoeging aan het groentengamma. De cactussoort barst daarbij van de gezonde stoffen, waaronder betacaroteen, ijzer en vitamine A C, K en B6 en calcium. Ze kunnen gewoon rauw gegeten worden.Lees meer


Pruimen zitten vol met supergezonde antioxidanten

Superfruit is o.a de acaibes, granaatappel, framboos en de bosbes. Deze soorten zijn goed voor je gezondheid vanwege het grote gehalte antioxidanten. Echter de meeste soorten met veel antioxidanten zijn niet de soorten die je dagelijks eet, de framboos en de bosbes zou nog kunnen maar vanwege de hoge prijs is dat voor de meesten niet te betalen. Maar er is goed nieuws, niet alleen deze dure fruitsoorten bevatten veel antioxidanten, ook pruimen zijn echte gezondheidsbommetjes. Lees meer


MEER BERICHTEN:

<< Vorige<< 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 >>Volgende >>

Design by W3layouts